אסכולת חברות


 אסכולת חברות


אסכולה זו יוצאת ממסורת ההשפעות החזקות המאוחרות, נשענת במידה רבה על התיאוריה המבנית-תפקודית. בוחנת את תפקידם של אמצעי תקשורת המונים בכל שלבי תהליך החברות האנושי. תהליך החברות הינו תהליך למידה שאינו עצמאי, מושפע ומכוון ע”י גורמים בחברה הסובבת את האדם. מתייחס לתהליך למידה של נורמות חברתיות עליו אחראים סוכני חיברות שונים. הגישה היא מעין שלב ביניים בין מסורת ההשפעות המוגבלות ומסורת ההשפעות החזקות ומייחסת לתקשורת השפעה אך לא כסוכן יחידני, אלא בין סוכנים. הגישה מחלקת את תהליכי החיברות של המדיה ל 3 שלבים: שלב הילדות המוקדם; שלב ההתבגרות; ושלב הבגרות. החברות מסגל את הפרט לבצע את התפקידים המצופים ממנו. דוגמא: אדם הגדל בסביבה דתית, יהיה מושפע ע”י אימוץ ערכים דתיים, אורח חיים וחינוך דתי.

 חברות ילדים:

מושג היוצא מתוך אסכולת החברות, כחלק ממסורת ההשפעות החזקותהמאוחרות. חברות הינו תהליך של למידה ורכישת ידע בכל מהלך חיינו. חברות ילדים היא אחת משלושת שלבי חברות, בחברות זו התקשורת מלמדת ילדים ערכים חיוביים אך גם ערכים שליליים. אחת התופעות השכיחות אצל ילדים היא אובדן הילדות, שנגרמת עקב חשיפה מוגברת לתכנים שלא הולמים את גילם. מתגבשת אצלם השקפה לקויה לגבי החיים.

תוצאת תמונה עבור אנשים צופים בטלוויזיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה